Як обрати викладача англійської мови?

04/12/2019Інструменти для вивчення англійської, Статті

Як відомо, вчити англійську найефективніше з викладачем. Але зараз їх стало так багато, що учні відчувають сумніви, до кого піти на заняття. Щоб правильно вибрати собі вчителя, потрібно спиратися на кілька елементарних постулатів. Зверніть увагу на нижченаведені моменти.

Зміст рекламного оголошення

Врахуйте, що неможливо навчитися добре говорити по-англійськи з нуля менше ніж за рік. За 3 місяці можна досягти тільки елементарного базового рівня А1, і це за умови регулярних занять мінімум 4-5 разів в тиждень і колосальної праці з вашого боку. І навіть в цьому випадку грамотний викладач не зможе гарантувати позитивний результат. Тут багато залежить від посидючості, працездатності, особистої комунікабельності і пам’яті учня, одним словом, від того фактора, який прийнято називати «здатність до мов».

Тому проходьте повз рекламу, в якій:

  • вам клятвено обіцяють, що ви заговорите по-англійськи з перших же занять;
  • пропонують якусь особливу методику, при якій слова запам’ятовуються самі собою, без найменшого напруги;
  • дають стовідсоткову гарантію про результат через місяць, два або три.

Все це казки, які не мають нічого спільного з реальністю.

Забобони про заняття з носієм мови

Один з поширених міфів про освоєння англійської мови полягає в тому, що займатися потрібно тільки з його носієм: британцем або американцем. Часто учні бувають розчаровані і відмовляються від занять, дізнавшись, що викладач – росіянин чи українець.

Але навіщо вам іноземець? Невже він краще, ніж російськомовний, знає наші проблеми? Швидше за все, він взагалі не розуміє, чому нам складно. Для нього англійська – рідна мова, яку він чує з народження, і йому чисто психологічно важко вловити, чому це ми так мучимося з часом групи Perfect.

Тому для початківця все ж краще звернутися до російськомовному кваліфікованого викладача, який сам колись починав вчити мову з нуля. Він добре розуміє всі ваші труднощі і допоможе вам здолати специфічні перешкоди, пов’язані зі звичкою говорити російською або українською мовою. Такий учитель дасть вам набагато більше корисного, а знайти його набагато простіше, та й уроки з ним обійдуться куди дешевше, ніж з американцем. Але от коли ви досягнете етапу приблизно В2, вам знадобиться спілкування з носієм, щоб відточити правильну вимову і звикнути до сприйняття справжньої англійської мови на слух.

Перший урок з новим викладачем

Але от, припустимо, ви знайшли відповідного вчителя, який справляє гарне враження і не обіцяє вам англійську на блюдечку із золотою облямівкою через місяць. І ви приходите на перший урок. А тепер будьте уважні: не робіть поспішних висновків про його недостатню кваліфікацію і не поспішайте йти, якщо він:

  • Не знає або не пам’ятає значення будь-якого слова. По-перше, ви теж знаєте далеко не всі російські слова, а по-друге, для цього існують словники.
  • Не має диплома іняза. Знайте, що ні наявність диплома, ні його відсутність не говорять про людину нічого. Він може володіти мовою досконало і бути природженим учителем і з іншим, непрофільним, освітою. А може бути нездарою і ледарем з купленим дипломом в кишені.
  • Його слова не відповідають тому, чому вас вчили в школі. Це теж не показник: у більшості шкіл пострадянського простору, на жаль, викладання іноземної мови залишає бажати кращого.
  • Ніколи не був в англомовній країні. І що з того? Ви збираєтеся вивчати мову або економіку США?
  • Не для всіх слів знає правильне написання. А ви спробуйте провести експеримент: посадіть в аудиторію 100 російськомовних людей з вищою освітою і запропонуйте їм написати диктант російською мовою на просту тему. Як думаєте, скільки людей з цієї сотні напишуть його без єдиної орфографічної помилки?..
  • На ваше питання про те, як будуть проходити заняття, він не може виразно відповісти. Що ж, у хорошого викладача уроки бувають настільки різними, що він відразу і не опише. На них може бути все: і граматичні вправи і рольові ігри, і спів пісень, і політичні збори.

І навпаки, не зробите протилежної помилки. Забувши про сплачені наперед гроші, біжіть без оглядки від викладача, який:

  • Більшу частину уроку говорить по-російськи.
  • Вимовляє слова типу got, stop, impossible через «о».
  • Не пропонує учням говорити самостійно.
  • Включає вам серіал англійською або магнітофонний запис, а сам в цей час дрімає.
  • Змушує вас зазубрювати слова стовпчиком, без контексту.
  • Дуже багато розповідає (природно, по-російськи!), які «круті» у нього були учні і яких вони завдяки його занять досягли успіхів.
  • Під час уроку дозволяє собі відволікатися на сторонні речі, наприклад, листується з кимсь розмовляє по телефону.
  • Видає групі роздруківки з текстами діалогів і пропонує вам з товаришем у ролях їх прочитати, потім перевести, а на будинок задає кожному вивчити свою партію напам’ять.
  • Не заохочує записування матеріалу в зошиті, вважаючи, що ви повинні і так все запам’ятати.

Про методику викладання

Багато хто схильний вважати, що секрет успішного вивчення англійської мови – хороша методика викладання. Більш того, що повинен бути якийсь універсальний підхід, придатний абсолютно для всіх учнів і здатний якимось чудодійним чином допомогти їм оволодіти мовою. Однак якби така методика дійсно існувала, ми все б вже давно говорили по-англійськи. Чому ж це досі не так?

Та тому що всі методики – часткові. Одна може допомогти вам, наприклад, розкріпачитися і заговорити вільно, при цьому ігноруючи правила граматики. Інша навчить вас технічному письмовому перекладу, не надаючи значення говорінню. Але вони не навчать вас мови, оскільки він складається з дуже багатьох різних аспектів: лексика, граматика, вимова, розуміння на слух, письмо. Тому найкраща методика – комплексна. І хороший викладач практикує саме її.